سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهد آزادی (شنبه 87/3/25 ساعت 7:28 عصر)

 


برخی از مسئولان و نمایندگان کشورهای اروپایی در برابر رشد روز افزون اسلام گرایی در غرب، موضعگیری های تندی را نسبت به اسلام و تمامی مسایل اعتقادی که به دین اسلام باز می گردد، از جمله حجاب، اتخاذ کرده اند.

شعله های مسئله حجاب در اروپا از موضوع ممنوعیت رعایت این فریضه اسلامی مدارس فرانسه که به عنوان مهد دمکراسی شناخته می شود، برافروخته شد و به تدریج در حال اشاعه در اروپا است.

موج این حملات به قدری گسترده شده است به طوری که در فرانسه برای مبارزه با حجاب طرح "ممنوعیت استفاده از نشانه های مذهبی در مدارس فرانسه" تصویب شد که در پی این قانون، استفاده از حجاب اسلامی در مدارس فرانسه به طور رسمی غیرقانونی شد.

این در حالی است که برخی کشورهای غربی مثل انگلیس، هلند و آلمان و حتی در آمریکا اینچنین قانونی را تصویب نکرده اند و مانعی برای داشتن حجاب اسلامی ندارند، اما  انها هم مثل  کشورهایی مثل ایتالیا از طریق تلوزیون و رسانه ها واقعیت حجاب را وارونه نشان میدهند و سعی در القا آن به صورت یک دستور نه اسلامی که از طرف شوهران اعلام کنند مثل حجابی که در بیبیا مسحییان آمده در حالی که درصد زیادی از محجبه ها مجرد هستند انها از هر راهی برای بد جلوه دادن آن استفاده میکنند.

کشور بلژیک نیز یکی از کشورهایی به شمار می آید که به مانند فرانسه مسلمانان مشکلات و مسایل متعددی در زمینه رعایت حجاب برای زنان مسلمان به وجود آورده است.

این در حالی است که "بیرثه رون هورونبیک" وزیر همسازی اجتماعی دانمارک نیز ممانعت از پوشش حجاب را وارد کردن خسارت به زنان مسلمان دانست.

بنابر گزارش الشرق الاوسط، کشور دانمارک نیز در هفته های پیش در اقدامی مانع پوشش حجاب وکلا و مراجعان زن مسلمان در دادگاه ها و اماکن عمومی این کشور شدندو همه اینها در حالی است که تبلیغات وسیعی را بر ضد ایران مبنی بر عدم وجود آزادی برای زنان را به راه انداخته اند و خود را مظهر آزادی حقوق بشر میدانند البته آزادی آن آزادی است که آنها میخواهند و بس..

گفتنی است، در سال های اخیر میزان استفاده از حجاب در میان زنان مسلمان اروپا رو به افرایش است و هراس دولت های اروپایی از رشد اسلام و ارزش های آن باعث شده تا به اقدامات و حملات تندی نسبت به اسلام دست بزنند.





واکنش سفارت ایران به مصاحبه ساختگی با رهبر انقلاب (پنج شنبه 87/2/26 ساعت 9:39 عصر)

سفارت ایران در رم با صدور بیانیه ای به چاپ مصاحبه جعلی و خیالی یک روزنامه ایتالیایی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد.

«خبرگزاری آکی ایتالیا» با بیان این مطلب نوشت: "سفارت ایران روز دوشنبه مصاحبه روزنامه چپ گرای لونیتا با رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد."

در بیانیه سفارت ایران آمده است: "این سفارت خانه مقاله روز یک شنبه روزنامه لونیتا را فاقد هرگونه ارزش یا واقعیت می داند و موکدا آن را تکذیب می کند."

بنا به نوشته آکی ، سفارت ایران در رم اعلام کرده است: "آیت الله خامنه ای در طول بیش از 10 سال گذشته هیچ مصاحبه ای با نشریات و جراید نداشته اند."

این بیانیه می افزاید: "انتشار مقالات مشابه که همگی کذب و بی اساس هستند گواهی بر فریبکاری این روزنامه به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی و تلاشی در جهت خدشه دار کردن تصویر رهبری ، دولت و مردم ایران است."

در بیانیه سفارت ایران همچنین ذکر شده: "روزنامه لونیتا ظاهرا در محیطی فعالیت می کند که اغلب اصول اولیه اخلاقیات حرفه ای را به طور جدی زیر پا گذاشته است."

سفارت ایران در پایان اعلام کرد: "این سفارت خانه به طرق ممکن و قانونی اقدام خواهد کرد تا مطمئن شود که حقوق آن از جانب نویسنده مقاله و سردبیر روزنامه محترم شمرده می شود."

خبرگزاری آکی به مضمون مصاحبه خیالی این روزنامه ایتالیایی اشاره ای نکرده است.

عصر ایران





   1   2   3   4      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ ?
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 8 بازدید
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدیدها: 100789 بازدید
  • ?پیوندهای روزانه
  • درباره من
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •